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VOWWS (AUS)

Info

(https://www.axs.com/artists/1101116/vowws-tickets)

Australian/Iranian Industrial-Pop duo VOWWS met while studying music in Sydney, Australia. They played in multiple experimental rock bands in Sydney together before moving to NYC in 2011 and creating VOWWS.

Gradually their tension, conflict and chemistry began to define their world, and their sound. The result is as bipolar as it is harmonized, with drama and extremity facing off against diligence and measured observation. Friend, producer (and sometimes mediator) Kevin McMahon (SWANS, The Walkmen) helped capture this dichotomy on tape, disguising a collection of dense pop songs with layers of distortion; grinding and swaying and pushing all the while.

In 2014 VOWWS moved to LA and signed with Cleopatra Records, and were able to finalize the album, which features appearances by Gary Numan, Thor Harris (SWANS) and Beki Aldridge (The Mavis's). It is entitled 'The Great Sun' and is due for release in 2015.

(http://www.blueprint-fanzine.de/vowws-under-the-world/)

VOWWS bleiben ihrem düsteren Deathpop zwar insgesamt treu, scheuen aber nicht den zwischenzeitlichen Blick über den Tellerrand und lassen so etwa Western-Elemente und solche der Filmmusik erkennbar mit einfließen. Dennoch bleiben sie tief verwurzelt in der dunklen Welt der elektronischen Gitarrenmusik, die mal an AND ALSO THE TREES, dann wieder an THE FIELDS OF THE NEPHILIM erinnert, insbesondere dann, wenn sie ihre metallische Seite entdecken (etwas bei “Structure of love”). VOWWS sind in der Lage, großartige Klangwände zu errichten, gegründet auf Keyboard-Teppichen und gestützt von Synthiemelodien, deren Eingängigkeit an DEPECHE MODE denken lässt. Den Blick nach oben, aus der Unterwelt heraus, eröffnen die teils himmlischen Gitarren, die es zugleich aber auch schaffen, den Hörer zurück in die Düsternis zu reißen, wo VOWWS sich am wohlsten fühlen. Mit “Inside out” beinhaltet “Under the world” dann auch noch einen echten Tanzflächenfüller, der die Kunstnebelbänke des Clubs durcheinander wirbeln dürfte. Düster, mitreißend, poppig, gut – das ist “Under the world”, das zweite Album der Australier, die sich in Los Angeles der Sonne zu entziehen scheinen.