Facebook profile picture

Creux Lies (USA)

Info

(facebook)

Revered for the use of reverb-laden guitar work, creative synth structures, and dynamic vocals akin to the style of many shades of 80’s pop revenants, is, Creux Lies. This alternative/post-punk/new romantic-esq project hails from the enigmatic city known as Sacramento, California. Stemming from the band formerly known as NMBRSTTN, singer Ean Clevenger, guitarist Barry Crider, synth/electronics David Wright, and bassist Kyle Vorst have focused their creative vision toward a new pathway of electro-drenched melancholy sonic stylings.

In late 2017, Creux Lies completed their first full-length recorded at the creative fantasy-land known as Earthtone Studios. The album, tracked under the innovative care of producer/engineer extraordinaire Patrick Hills (King Woman, Tera Melos, So Stressed), was a cumulative leap forward in aural design. This session produced a few ancillary track opportunities for 2018. Their initial single and video, “Zone,” was self-released in January to fanfare and commotion; as well as being added to several of the most notable genre-relevant playlists and radio broadcasts throughout the world. Distinctly highlighted on one of Creux Lies favorite music zines, Post-Punk.com, following the release and acclaim surrounding “Zone’s” release.

Sharing stages with a roster of notable acts such as Drab Majesty, Soft Kill, VOWWS, Clan of Xymox, Second Still, Wax Idols, Actors, Choir Boy, and others has spurred Creux Lies to exhibit their unique headlining performance antics. 2018 will prove to be the most intoxicating moment yet, as Cruex Lies has penned a deal with the famed Cleopatra Records. This new alliance will coalesce in the release of their first full-length titled, "The Hearth," this summer. Touring and videos to arrive in coordination with the release...

(https://artnoir.ch/creux-lies-the-hearth/)

Das Projekt Creux Lies (vormals NMBRSTTN) entstand 2016 in Sacramento, Kalifornien. Ende des letzten Jahres wurden die Arbeiten zum Debütalbum „The Hearth“ beendet und noch im Dezember veröffentlichte das Quintett die digitale Single „Zone“.

Der erste Song „Silhouette“ überzeugt mit fragilem Gitarrensound, der über einer dunklen Grundstimmung schwebt. Dazu passt der leidenschaftliche Gesang von Ean. Der Übergang zu „Portals“ ist fliessend. Die nächsten Minuten lassen einen grandiosen Dark-Wave-Song entstehen. Mit jeder Sekunde wird man tiefer in den Track hineingezogen. Er macht fast schon süchtig und man wünscht sich, der Song möge nie enden. Ich bin gespannt, wie das tanzende Publikum darauf reagiert.

Mehr Ecken und Kanten sind bei „The Unclasping“ zu hören. Nach der Bridge schrummt Barry auf den sechs Saiten, als gäbe es kein Morgen. „Eulogy“ hat eine süsse Pop-Note, die dem melancholischen Track einen Zuckerguss verleiht. Nach einem kurzen Intro begleiten schwermütige und druckvolle Synthesizer-Strings bei „Virginity“ den heroischen Gesang. Dabei gefällt mir das unterstützende Bassspiel von Kyle Vorst.

Mit „Tsavo“ zieht das Tempo wieder etwas an. Bei dem Song mag ich das abwechslungsreiche Spiel auf der Gitarre und den intelligenten Einsatz der Soundeffekte. Bei „Áine’s Song“ lässt Topher sein Talent am Schlagzeug aufblitzen. Seine Arbeit auf den Becken und Toms gibt dem Track Tiefe und Seele. Zum Abschluss beweist die Band mit „Simulacrum“ nochmals ihren Sinn für düsteres Songwriting und eindrückliche Arrangements.

Das erste Album „The Hearth‎“ von Creux Lies begeistert mit grandios dunkel-funkelndem Dark Wave.