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Paradox Obscur (GR)

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Paradox Obscur were formed in January 2014 by Toxic Razor & Kriistal Ann in order to step into a more minimal direction than their previous projects and haul a diverse universe consisting of dark hardware synthesizers under a cold drape of spiraling electronics.
Their debut album was published by Peripheral Minimal (UK) in June 2014 which was followed by the 4-track banger "Noir" EP in the same year, including the highly acclaimed hit "Dark Fortress".
A second album entitled "Anacrusis" was released in November 2015 again on PM, with the band recording the "Atrapos" EP having lyrics in their native language for first time ever and self-releasing it in July 2016.
Their live shows are characterized by the raw energy and extended passionate female vocals, marking as highlights their appearance as headliners at Waveteef Festival (2015) and taking part on Monitor Festival (2017).
At the time being the band has signed with Young & Cold Records (DE) and has released a new third album entitled 'Artifact'.

(https://www.sonic-seducer.de/index.php/de/sonic-seducer-archive/cd-reviews/59-cd-rezensionen-n/4805-paradox-obscur-artifact-cd-rezension-review-kritik.html)

Wenn es im Minimal Wave so etwas gibt wie eine eiskalte Leidenschaft, dann findet man sie bei Paradox Obscur. Sängerin Kriistal Ann hat trotz der kühlen Art zu singen ein Timbre, das unter die Haut geht. Hinzu kommt, dass ihr Partner Toxic Razor ein untrügliches Gespür für Minimal-Synthrhythmen besitzt, dem man sich schwer entziehen kann, manchmal marschierend, manchmal pumpend, stets tanzbar. Einige Songs, etwa das in eine Art Minimal-EBM mündende „Enhancer“, werden auch von Toxic Razor gesungen, wobei die Schwere von typischen EBM-Vertretern hier nur angedeutet wird. Das griechische Duo schafft es recht oft, Abwechslung in seinen Sound zu bringen. So würde „Afterlife Effect“ wohl auch auf jeder Minimal-Techno-Party ohne geringstes Zögern abgenickt, hingegen ist der Folgesong „Ashes“ ein fast schon eingängiges Synthpop-Stück. Hier kommt auch die opern- und divahafte Art von Kriistal Anns Gesang gut zur Geltung. Was dem Sound ein wenig fehlt, ist das Drama, aber genau das ist wohl beabsichtigt. Eine im wahrsten Wortsinn coole Scheibe.
Georg Howahl

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